Faktura og betaling

Hvor mange strømregninger får jeg i året?

Vi sender ut 12 avregninger i året til husholdningskunder, hyttekunder og bedrifter.

Hyttekunder med mindre enn 5 000kwh i året kan be om årlig akontoregning.

På hvilke måter kan jeg motta regningen?

Du kan motta regningen din på følgende måter:

  • Avtalegiro (Opprettes i nettbank eller hos din bank)
    • Hvis det kun er inngått avtalegiro, må vi fortsatt sende giro i posten (med fakturagebyr)
    • Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura eller faktura på e-post, vil det ikke være noe fakturagebyr
  • Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
  • Faktura i postkassen (med fakturagebyr)
Hva er E-postfaktura?
E-postfaktura har ingenting å gjøre med eFaktura som blir opprettet i din nettbank. E-postfaktura er at du får faktura i sin helhet på mail, og må behandles manuelt. Du kan gjerne kombinere e-postfaktura med Avtalegiro.
På hvilke måter kan jeg betale regningen?

Du kan betale regningen din på følgende måter:

  • Avtalegiro
    • Hvis det kun er inngått avtalegiro, vil det også være fakturagebyr
    • Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura, faktura på e-post eller SMS, vil det ikke være noe fakturagebyr
  • E-faktura (ingen fakturagebyr)
  • Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
  • Post
  • Betalingsinformasjon på SMS, og betaling i henhold til informasjon i SMS (ingen fakturagebyr)
Jeg har fått purring, men fakturaen har jeg allerede betalt?
Dersom innbetalingen har krysset utsendelse av betalingspåminnelsen ber vi deg se bort fra denne. Dersom du har foretatt innbetalingen innen betalingsfristen bør du ta kontakt med oss for å kontrollere om innbetalingen er korrekt mottatt hos oss.
Endre fakturainformasjon eller tilsendingsmetode

Ring: 51 46 25 25, Send mail til: marked@dalane-energi.no for å endre fakturainformasjon eller tilsendingsmetode

 

Annet

Jeg skal flytte, hva må jeg gjøre?

Skal du flytte? Meld inn gammel og ny adresse til oss, så blir det lett for oss å yte deg den servicen vi ønsker. Jo før, jo heller!

Les mer her

Hvordan kan jeg bytte strømleverandør?

Det er svært enkelt å bytte strømleverandør. Og så lenge du ikke har bundet deg opp til en strømavtale er det helt kostnadsfritt for deg som kunde å bytte leverandør. Dersom du ønsker å bytte fra din nåværende strømleverandør til Dalane Energisalg, kan du benytte deg av vårt bestillingskjema som du finner HER eller ta kontakt med vår kundebehandler på telefonnummer 51 46 25 25.

Vi sier opp avtalen du har med din nåværende leverandør og flytter deg over til oss. Det er ikke så kluss å bytte strømleverandør som mange tror. Du trenger ikke tenke på noe, vi ordner alt for deg.

Det er svært enkelt å skifte strømleverandør, og det er også helt kostnadsfritt. Så lenge du ikke har bundet deg opp, da kan det være bruddgebyr på avtalen din. Dette kan du enkelt sjekke opp med leverandøren din.

Dersom du velger å skifte strømleverandør, vil ditt nye strømselskap si opp avtalen du har i dag og ordne alt det praktiske for deg, slik du ikke trenger å tenke på noe.

Les mer om våre gunstige strømavtaler HER

Hvordan si opp strømmen?

De aller fleste sier ikke opp strømavtalen sin direkte. Dette skjer vanligvis gjennom en flytteprosess eller et leverandørbytte.

En flytteprosess meldes til strømleverandøren kunden skal ha, og resten skjer automatisk. Ved leverandørbytte har du som kunde kontakt med ny leverandør – du skal ikke trenge å ha dialog med eksisterende/gammel leverandør.

Om du har hatt en fastpris avtale, kan det ofte være bindingstid på disse. Dersom du er usikker på om du har bindingstid, ring til oss så skal vi hjelpe deg.

Skal du flytte til ny bolig? Da kan vi tegne en ny avtale på din nye adresse, slik at alt dette er klart når du flytter inn. Er du usikker på flyttedato, eller ikke vet helt hvor du skal enda, er det bare å ta kontakt når du ønsker nytt abonnement, så ordner vi det for deg helt uten problem.