Velg en side

Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Faktura og betaling

På hvilke måter kan jeg motta regningen?

Du kan motta regningen din på følgende måter:

  • Avtalegiro (Opprettes i nettbank eller hos din bank)
    • Hvis det kun er inngått avtalegiro, må vi fortsatt sende giro i posten (med fakturagebyr)
    • Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura eller faktura på e-post, vil det ikke være noe fakturagebyr
  • E-faktura (ingen fakturagebyr, opprettes i nettbank)
  • Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
  • Faktura i postkassen (med fakturagebyr)
Hvor mange strømregninger får jeg i året?

Vi sender ut 12 avregninger i året til husholdningskunder, hyttekunder og bedrifter.

Jeg har fått purring, men fakturaen har jeg allerede betalt?

Dersom innbetalingen har krysset utsendelse av betalingspåminnelsen ber vi deg se bort fra denne. Dersom du har foretatt innbetalingen innen betalingsfristen bør du ta kontakt med oss for å kontrollere om innbetalingen er korrekt mottatt hos oss.

Hva er E-postfaktura?

E-postfaktura har ingenting å gjøre med eFaktura som blir opprettet i din nettbank. E-postfaktura er at du får faktura i sin helhet på mail, og må behandles manuelt. Du kan gjerne kombinere e-postfaktura med Avtalegiro.

DALANE ENERGI 917368007 Elganeveien 1, 4373 Egersund https://dalane-energi.no/dalane-energi/privatkunder/strom/ kundeservice@dalane-energi.no 51 46 25 00 Norge