PAGE TEMPLATE

Spørsmål og svar

Spørsmål og svar

Faktura og betaling

Jeg har mottatt både avregning og opphørsregning – hva gjør jeg?

Hvis du har mottatt både avregning og opphørsregning, er det opphørsregningen som gjelder. Avregningen kan du se bort fra. Har du Avtalegiro trenger du ikke tenke på dette.

På hvilke måter kan jeg betale regningen?

Du kan betale regningen din på følgende måter:

  • Avtalegiro
    • Hvis det kun er inngått avtalegiro, vil det også være fakturagebyr
    • Hvis avtalegiro er kombinert med eFaktura, faktura på e-post eller SMS, vil det ikke være noe fakturagebyr
  • E-faktura (ingen fakturagebyr)
  • Faktura via e-post (ingen fakturagebyr)
  • Post
  • Betalingsinformasjon på SMS, og betaling i henhold til informasjon i SMS (ingen fakturagebyr)

For mer informasjon om hvordan du kan unngå fakturagebyr, klikk her.

Hvordan kan jeg vite at strømregningen min er korrekt?

For at forbruket i avregningsperioden skal beregnes korrekt er det viktig at vi mottar måleravlesning fra deg. Fordeling av forbruket i avregningsperioden baseres på gjennomsnittsforbruket i området der du bor.

Hvor mange strømregninger får jeg i året?

Vi sender ut 12 avregninger i året til husholdningskunder og hyttekunder (gjeldende fra 01.04.2017).

Hyttekunder med mindre enn 5 000kwh i året kan be om årlig akontoregning.

Jeg har fått purring, men fakturaen har jeg jo betalt?

Dersom innbetalingen har krysset utsendelse av betalingspåminnelsen ber vi deg se bort fra denne. Dersom du har foretatt innbetalingen innen betalingsfristen bør du ta kontakt med oss for å kontrollere om innbetalingen er korrekt mottatt hos oss.

Hva er E-postfaktura?

E-postfaktura har ingenting å gjøre med eFaktura som blir opprettet i din nettbank. E-postfaktura er at du får faktura i sin helhet på mail, og må behandles manuelt. Du kan gjerne kombinere e-postfaktura med Avtalegiro.

Pin It on Pinterest