Velg en side

Problemer med utsending av faktura

Vi sender ut faktura på følgende måter:

  • E-post med vedlegg
  • eFaktura og/eller Avtalegiro
  • Brevfaktura i post
  • EHF

Problemet som har oppstått:

Ved generering av fakturaene for mai + juni ble det dessverre en koblingsfeil mellom underlaget og fakturaene.

Koblingsfeilen resulterte i at organisasjonsnummeret vårt ble lagt i «Konto»-feltet slik at kundene ikke får betalt til det oppgitte kontonummeret.

Dette har videre resultert i en rekke aksjoner for å rydde i problemene. Under kan du se hvordan de ulike betalingsmetodene er berørt av dette:

Problemområder med de ulike betalingsmetodene:

E-post med vedlegg

E-post ble sendt ut til kundene med vedlagt faktura. Både på fakturaen og i e-posten var det oppgitt feil kontonummer.

Dette gjorde vi:

  • Sendte ny e-post til alle med informasjon om hva som hadde skjedd og hvordan vi løser det.

Dette er planen:

  • Vi fikser problemet med koblingen mellom underlag og faktura
  • Vi sender ut ny e-post med korrigert faktura

Har du allerede betalt?

  • Hvis du allerede har betalt til vårt riktige kontonummer kan du se bort fra den nye korrigerte fakturaen.
eFaktura og/eller Avtalegiro

Alle eFaktura og Avtalegiroene ble avvist og gikk videre til print. De fleste var sendt i posten før vi oppdaget feilen.

Dette gjorde vi:

  • Sendte e-post til alle de berørte vi hadde e-postadressen til med informasjon om hva som hadde skjedd og hvordan vi løser det.

Dette er planen:

  • Vi fikser problemet med koblingen mellom underlag og faktura
  • Vi sender ut ny eFaktura og Avtalegiro
  • Du ser bort fra den printede fakturaen som kommer i posten over helgen.

Dersom du får faktura i posten kan du bare se bort fra denne, da vi oppretter nytt underlag og aktiverer eFaktura og Avtalegiro på nytt.

Brevfaktura i post

Fakturaene ble trykket med feil kontonummer men feilen ble oppdaget i tide så fakturaene ble ikke sendt ut.

Når feilen er rettet opp blir ny faktura sendt ut. Dette betyr at du skal betale den fakturaen som kommer i posten.

Vi jobber med å løse problemet og håper vi får distribuert alle fakturaene i starten av uke 36.

EHF

På selve kopien av fakturaen i EHF-forsendelsen er det oppgitt feil kontonummer, men i EHF-en er det riktig og betalinger skal kunne gjennomføres som normalt.

DALANE ENERGI 917368007 Elganeveien 1, 4373 Egersund https://dalane-energi.no/dalane-energi/privatkunder/strom/ kundeservice@dalane-energi.no 51 46 25 00 Norge